Moje VZP
Chcete mít pod kontrolou své platby zdravotního pojištění? Kdykoli si ověřit, zda nemáte nedoplatky na pojistném, nebo projít historii plátců pojistného? A co přehled vykázané péče? Víte jakou péči a za jakou částku váš lékař pojišťovně vykázal? Nebaví vás běhat na pobočku? Zaregistrujte do aplikace Moje VZP třeba i celou svoji rodinu a poté z jednoho účtu kontrolujte údaje všech jejích členů.
Nevíte jak na to? Je to jednoduché:
Otevřete formulář pro on-line registraci a podle uvedených pokynů jej vyplňte.
Po odeslání formuláře bude možné přihlásit se do vašeho účtu, informace v něm budou ovšem anonymizovány, a to zejména z důvodu ochrany osobních a citlivých údajů. Pro zobrazení požadovaných informací je třeba účet aktivovat. Aktivaci provedete:
- vložením Aktivačního klíče, který vám obvykle do několika dní (nejdéle pak do 14 dnů) od odeslání žádosti o registraci přijde doporučenou poštovní zásilkou na adresu, kterou jste uvedli v registraci; klíč po přihlášení do Moje VZP vepíšete do příslušného políčka
- nebo budete vyzváni k návštěvě kterékoli pobočky, kde vám účet na místě aktivujeme na základě předloženého dokladu totožnosti.
Jaké doklady si s sebou vzít na pobočku, pokud budete chtít v Moje VZP zastupovat vašeho blízkého?
- rodný list (pro zákonné zastoupení dítěte)
- rozhodnutí soudu o jmenování opatrovníka (pro zastoupení jiného člena rodiny jako opatrovník)
- úředně ověřenou Plnou moc (pro zastoupení například manžela nebo manželky)
Upozorňujeme, že od 10. 1. 2019 Plná moc pro zastoupení Pojištěnce v aplikaci Moje VZP musí být udělena na tomto formuláři (případně na dokumentu, který má údaje, obsah i uspořádání shodné s tímto tiskopisem) a vyžaduje úředně ověřený podpis.
Po dokončení registrace do Moje VZP, která i s doručením Aktivačního klíče může trvat několik dní (nejdéle však do 14 dní), máte automaticky přístup i do VZP Pointu, přes který nám jednoduše on-line podáte přehled OSVČ a samozřejmě automaticky dostanete i potvrzení o jeho zpracování.