Problémy s certifikátem

Zda je váš certifikát funkční a napárovaný, si můžete ověřit zadáním adresy https://prod.b2b.vzp.cz/B2BProxy/HttpProxy/StavCertifikatuB2B?sluzba=StavCertifikatuB2B do internetového prohlížeče. Po zadání adresy budete vyzváni k výběru certifikátu. Pečlivě zkontrolujte, zda vybíráte certifikát určený pro B2B, tedy ten, který jste nám zaslali k přiřazení k vašemu účtu. Obdržíte-li chybovou hlášku 401 – Unauthorized, zašlete na ekk@vzp.cz zkomprimovanou veřejnou část certifikátu spolu s identifikací zastupovaného subjektu nebo UID.

Jak vygenerovat veřejnou část certifikátu?

Vy sami si můžete vygenerovat veřejnou část vašeho nového certifikátu následujícím způsobem:

  1. Otevřete si prohlížeč Internet Explorer » V řádku nabídek, zvolte Nástroje » Možnosti Internetu »Obsah »Certifikáty » Osobní.

    Objeví se vám okno se všemi nainstalovanými certifikáty:


    UPOZORŇUJEME, že pokud zde svůj nový/aktuální certifikát nevidíte, nemáte jej nainstalovaný ve svém PC!

  2. Certifikát, který chcete vyexportovat, označte (jedním kliknutím myší zmodrá). Následně se pod oknem aktivuje tlačítko Exportovat (Export již probíhá za pomoci průvodce).

    Průvodce exportem certifikátu:

    Další » Exportovat soukromý klíč » Ne, neexportovat soukromý klíč » Další »Formát souboru pro export » Binární X.509, kódování DER (*.cer) » Další » Soubor pro export - Vybrat místo pro soubor » (zvolte například Plochu) » a soubor pojmenovat (certifikát pojmenujte např. vzp nebo certifikát) » Další »Dokončení Průvodce exportem certifikátu » Dokončit.

  3. Nakonec se zobrazí tabulka, kde je uvedeno, zda export proběhl úspěšně.