Platnost návrhu na lázeňskou péči

 5. 1. 2022 | lázně / ozdravovny

Jak dlouho je platný návrh na lázeňskou péči? Musí lázně pacienta přijmout?

Nástup na komplexní lázeňskou péči musí být u I. pořadí naléhavosti do jednoho měsíce ode dne schválení návrhu zdravotní pojišťovnou. Do tohoto stupně naléhavosti patří především překlady z nemocničního lůžka na lůžko v lázeňském zařízení. Lázeňské zařízení a datum nástupu zajistí přímo smluvní zdravotnické zařízení, ve kterém je pacient hospitalizován. Návrh na lázeňskou péči v těchto případech potvrzuje revizní lékař regionální pobočky VZP podle sídla zdravotnického zařízení.

U pořadí naléhavosti II. musí být dodržen termín nástupu lázeňské péče nejpozději do tří měsíců ode dne schválení návrhu zdravotní pojišťovnou, později ztrácí návrh platnost.

Schválený návrh na komplexní lázeňskou péči zasílá příslušná regionální pobočka VZP přímo do lázeňského zařízení uvedeného na prvním pořadí. Pokud toto zařízení má volný termín, vyrozumí pacienta „Předvoláním pacienta“ nejpozději do 5 dnů přede dnem určeného nástupu lázeňského léčení.

Pokud lázeňské zařízení uvedené v návrhu na prvním pořadí nemá k dispozici lůžko v časovém rozmezí daném platností návrhu, je povinno celý návrh odeslat na lázeňské zařízení uvedené na druhém pořadí, to pak případně na zařízení ve třetím pořadí. V případě, že ani lázeňské zařízení ve třetím pořadí nenalezne lůžko pro pacienta, je povinno odeslat návrh zpět na vysílající pobočku VZP (po projednání situace s tímto pracovištěm).

U příspěvkové lázeňské péče zpravidla zasílá příslušná pobočka VZP schválený návrh přímo pacientovi a ten si vybere lázeňské zařízení podle informací poskytnutých jednak VZP, jednak z inzerce či reklamy, kterou si lázně provádějí samy. Nástup si pacient domlouvá sám s lázeňským zařízením, které si vybral. U tohoto typu lázeňské péče a u lázeňské péče o děti a dorost je stanoven termín nástupu léčení nejpozději do šesti měsíců ode dne schválení návrhu zdravotní pojišťovnou.