Máte problémy s certifikátem VZP Point?

Jak vygenerovat veřejnou část certifikátu?

Vy sami si můžete vygenerovat veřejnou část vašeho nového certifikátu následujícím způsobem:

  1. Návod pro Microsoft Edge: Otevřete si prohlížeč Microsoft Edge » Vpravo nahoře rozklikněte Nastavení a další možnosti (Alt + F4), zvolte Nastavení » vlevo v menu Ochrana osobních údajů, vyhledávání a služby » Přejděte níže na část Zabezpečení » Spravovat certifikáty.

    Objeví se vám okno se všemi nainstalovanými certifikáty:


    UPOZORŇUJEME, že pokud zde svůj nový/aktuální certifikát nevidíte, nemáte jej nainstalovaný ve svém PC!

    Návod pro Google Chrome:
    Otevřete si prohlížeč Google Chrome » Vpravo nahoře rozklikněte Přizpůsobit a ovládat Google Chrome, zvolte Nastavení » vlevo v menu Ochrana soukromí a zabezpečení » Zabezpečení » Přejděte níže na část Spravovat certifikáty zařízení.
  2. Certifikát, který chcete vyexportovat, označte (jedním kliknutím myší zmodrá). Následně se pod oknem aktivuje tlačítko Exportovat (Export již probíhá za pomoci průvodce).

    Průvodce exportem certifikátu:

    Další » Exportovat soukromý klíč » Ne, neexportovat soukromý klíč » Další »Formát souboru pro export » Binární X.509, kódování DER (*.cer) » Další » Soubor pro export - Vybrat místo pro soubor » (zvolte například Plochu) » a soubor pojmenovat (certifikát pojmenujte např. vzp nebo certifikát) » Další »Dokončení Průvodce exportem certifikátu » Dokončit.

  3. Nakonec se zobrazí tabulka, kde je uvedeno, zda export proběhl úspěšně.

Jak zaregistrovat nový certifikát do systému e-VZP prostřednictvím kontaktního formuláře?

Aniž byste museli exportovat veřejnou část certifikátu nebo kontaktovat pracovníka VZP, můžete snadno a rychle zaregistrovat svůj nový certifikát do systému e-VZP.

Jak na to?

  1. Zadejte adresu https://point.vzp.cz.
  1. Zvolte Přihlásit se certifikátem a vyberte svůj nový (obnovený) certifikát, kterým chcete přistupovat.

  2. Klikněte na odkaz "žádost o zavedení certifikátu".
  3. Vyplňte požadované údaje, které jsou nutné pro správnou identifikaci a přiřazení certifikátu.

  4. Klikněte na Odeslat požadavek.

Jakmile dojde ke zpracování požadavku, budete okamžitě informováni na e-mail, uvedený u Vašeho účtu.

Pokud si přejete obnovený certifikát zaregistrovat i pro B2B, je potřeba to také dopsat do kolonky Dodatečné informace o problému.

Související otázky pro téma: Elektronická komunikace