Jak mám postupovat při ztrátě průkazu pojištěnce?

Ztrátu musíte neprodleně oznámit pojišťovně, nejpozději do 8 dnů. Můžete využít naši infolinku 952 222 222, nebo info@vzp.cz, nebo zajít na nejbližší pobočku VZP, kde vám na počkání vystaví plnohodnotný náhradní doklad. Ten má sice omezenou dobu platnosti (3 měsíce od data vystavení), ale můžete se jím prokazovat jak u lékaře v Česku, tak i při cestě do zahraničí (Potvrzení dočasně nahrazující Evropský průkaz zdravotního pojištění). Plastový průkaz vám pošleme poštou přibližně do dvou týdnů na adresu vašeho trvalého bydliště.

K dispozici je také on-line formulář žádosti o vystavení průkazu, který zároveň slouží k nahlášení ztráty průkazu. Náhradní doklad pak klienti dostanou do e-mailu nejpozději do 2 pracovních dnů, samotný průkaz si buď vyzvednou na pobočce, nebo jim přijde poštou (podle vyplněné varianty předání).

Související otázky pro téma: Aktuálně pro pojištěnce