Potřebujete poradit od zdravotní pojišťovny? VZP vyřídí ročně miliony dotazů svých klientů

 25. 2. 2016 | Elektronická komunikace, Tiskové zprávy

Více než 439 tisíc telefonických dotazů a přes 134 tisíc dotazů zaslaných e-mailem vyřídili za pouhý jeden rok operátoři a operátorky call centra VZP. To začalo nově fungovat právě před rokem. První rok existence má za sebou také firemní facebookový profil VZP. I zde se odpovědi na svůj dotaz dočkalo více než 1 200 tazatelů.

Telefonické dotazy mohou lidé volat na číslo 952 222 222 v pracovních dnech od 8 do 18 hodin. Nejvíce otázek se týká zdravotní tematiky, tedy především nároku klientů na zdravotní péči. Dalším frekventovaným okruhem jsou dotazy spadající do oblasti zdravotního pojištění a jeho plateb, a to jak z pohledu jednotlivých klientů, tak firem.

Ani po 18. hodině ale nezůstanou klienti VZP, kteří potřebují urgentní radu, na holičkách. Na facebookovém profilu VZP jsou operátorky připraveny odpovídat prakticky 24 hodin denně. Na dotazy reagují v průměru do 5 minut, takže facebooková stránka přinesla pojišťovně oficiální ohodnocení dobře komunikující instituce. Mimo jiné i díky tomu už za rok fungování získal profil VZP 15,5 tisíce fanoušků.

Kromě výše uvedených možností komunikace „na dálku“ mohou samozřejmě klienti VZP využívat také více než 180 poboček pojišťovny po celé republice. Žádná jiná pojišťovna se tomuto číslu ani neblíží – nikdo z klientů VZP tak na rozdíl od pojištěnců konkurence nemusí jezdit na pobočku do jiného okresu či dokonce kraje.

Ač se to možná nezdá, osobní návštěva na pobočce je stále nejvyužívanější formou komunikace klientů s VZP. Ročně vyřídí zaměstnanci na klientských pracovištích stěží představitelných 2,5 milionu návštěv!

K tomu všemu je pak třeba připočíst ještě webové stránky www.vzp.cz. Zde sice nejde o klasickou vzájemnou komunikaci, i když i tuto možnost na webových stránkách nabízíme, a to prostřednictvím on-line rozhovorů s odborníky. Klienti tak například mohli pokládat dotazy doc. MUDr. Janě Prausové ohledně onkologických onemocnění. V dalším rozhovoru, chystaném na 2. 3., se budeme věnovat práci revizních lékařů a přehledu vykázané péče.

Webové stránky VZP jsou mimořádně využívaným informačním zdrojem. Jak klienti, tak firmy, ale třeba i lékaři a dalších partneři pojišťovny zde totiž mohou sami dohledat odpovědi na řadu dotazů, ale třeba i návody, jak postupovat v různých životních situacích. Celkem loni web www.vzp.cz zaznamenal 5,3 milionu návštěv.

Je tedy zjevné, že klienti i partneři VZP mají o informace od pojišťovny enormní zájem a mají také velice širokou nabídku možností, kde tyto informace získat.

Zvažte proto dobře, u jaké zdravotní pojišťovny jste registrovaní. A případně neváhejte se změnou – pokud se rozhodnete pro přeregistraci v období od 1. ledna do 31. března, můžete být klienty VZP už od 1. července letošního roku. S VZP máte jistotu!

Mgr. Oldřich Tichý
vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí