Žádost ze dne 27. 6. 2017

VZP ČR obdržela žádost o poskytnutí informací týkajících se údajů k provoznímu fondu, preventivnímu fondu a marketingové propagaci VZP ČR.

VZP ČR žadateli poskytla k jednotlivým bodům žádosti následující informace:

  1. Kolik korun měla VZP loni v provozním fondu a na jaké účely byly peníze použité? Prosím o okruh jednotlivých účelů + uvedení celkových nákladů na tyto účely.

V této souvislosti VZP ČR v souladu s ust. § 6 zákona o svobodném přístupu k informacím odkazuje na Výroční zprávu VZP ČR za rok 2016 zveřejněnou na internetových stránkách: /o-nas/dokumenty/vyrocni-zpravy. Informace k provoznímu fondu naleznete v bodě 5.2 uvedené výroční zprávy.

  1. Kolik korun měla VZP v preventivním fondu a na jaké účely byly peníze použité? Prosím o okruh jednotlivých účelů + uvedení celkových nákladů na tyto účely.

Rovněž zde odkazuje VZP ČR v souladu s ust. § 6 zákona o svobodném přístupu k informacím
na Výroční zprávu VZP ČR za rok 2016 zveřejněnou na internetových stránkách: /o-nas/dokumenty/vyrocni-zpravy. Informace k fondu prevence naleznete v bodě 5.6 uvedené výroční zprávy.

  1. Kolik korun loni vydala VZP celkem na marketingovou propagaci (reklamní předměty, billboardy)?

V roce 2016 VZP ČR vydala na výše dotazovanou marketingovou propagaci 10 mil. Kč. Mimo tuto částku uhradila VZP ČR na propagaci v médiích částku ve výši 17,8 mil. Kč (původně plánováno 36 mil. Kč) a na akci „Daruj krev s Českým rozhlasem“ uhradila částku 2 mil. Kč.

  1. Kolik korun vydá pojišťovna na reklamní a marketingovou činnost letos? Za jaké konkrétní produkty?

Z financí určených na reklamní a marketingovou činnost si VZP ČR pro rok 2017 vyhradila částku 4 mil. Kč na propagační předměty (u těchto reklamních předmětů je již veřejná zakázka ukončena), na reklamu v médiích částku 35 mil. Kč a akci „Daruj krev s Českým rozhlasem“ pak VZP ČR podpořila částkou ve výši 2 mil. Kč. Finanční částky aktuálně vyčleněné v rozpočtu na propagační účely nemusí být v závěru roku nutně zcela vyčerpány, stejně jako v předchozích letech a jsou řízeny operativně dle potřeb. Přesná částka za rok 2017 bude známa v roce 2018.

  1. VZP aktuálně zveřejnila zakázku za 14 milionů na marketingové aktivity - "výroba a dodávka tiskových propagačních materiálů určených pro veškeré marketingové aktivity Ústředí a všech regionálních pracovišť VZP ČR.".  Kolik kusů brožur, letáků a dalších tiskovin a dalších materiálů VZP předpokládá, že za tyto peníze pořídí (alespoň odhadem)?

Na tiskoviny, jejich výrobu a dopravu do cca 200 klientských pracovišť má VZP ČR pro rok 2017 vyčleněno cca 8 mil. Kč. VZP ČR předpokládá, že za tyto finanční prostředky budou pořízeny tiskoviny v řádech desítek tisíců kusů. Jedná se především o informační materiály zaměřené na všechny cílové skupiny, ale také například i o výrobu výroční zprávy a další typy tzv. mandatorních tiskovin.

  1. Co je cílem těchto marketingových aktivit pojišťovny?

Primárním cílem zmíněných marketingových aktivit VZP ČR je zejména podpora image VZP ČR, další budování jejího dobrého jména a značky společnosti, zvyšování osvěty a informovanosti veřejnosti o VZP ČR, ale rovněž informování o právech a nárocích pojištěnce a v neposlední řadě také o prevenci. Klíčová je rovněž propagace elektronické komunikace s partnery i pojištěnci. Dalším cílem marketingových aktivit VZP ČR je retenční i akviziční potenciál této komunikace s cílem jednak získat nové pojištěnce, jednak zajistit a udržet spokojenost stávajících klientů VZP ČR. K uvedenému také dodáváme, že trvalým cílem VZP ČR v posledních čtyřech letech je přiblížení se více nejen klientům (pojištěncům), ale i poskytovatelům zdravotních služeb a dalším partnerům VZP ČR.

  1. Kolik pojištěnců má v tuto chvíli VZP?

VZP ČR ke dni 1. 6. 2017 evidovala 5 920 000 pojištěnců.