Klienti VZP si nově vyřídí příspěvky na tři kliky v mobilu. Aplikace Moje VZP nabízí mnoho nových možností

  19. 8. 2022

Ilustrační obrázek

Všeobecná zdravotní pojišťovna v těchto dnech výrazně rozšířila funkcionality mobilní aplikace Moje VZP. Klienti pojišťovny si tak mohou nově prostřednictvím mobilu ve třech rychlých krocích požádat o příspěvek z fondu prevence, přihlásit ke zdravotní pojišťovně novorozence nebo si požádat o novou kartičku v případě její ztráty. Příslušné formuláře v aplikaci najdou i začínající podnikatelé, kteří se hlásí k platbě měsíčních záloh na pojistné.

V aplikaci Moje VZP si klienti mohou vyřídit řadu podání vůči pojišťovně nejen přes webové rozhraní, ale nově také pouze pomocí mobilního telefonu nebo tabletu. Stačí si aplikaci aktualizovat.

Pro podání žádosti o příspěvek z fondu prevence tak již není potřeba chodit na pobočku nebo složitě skenovat dokumenty. „Potřebné doklady si klient jednoduše vyfotí mobilním telefonem a do mobilní aplikace je nahraje. Zadá číslo svého bankovního účtu a příspěvek mu bude v následujících dnech na jeho účet připsán,“ vysvětluje Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.

S mobilní aplikací Moje VZP si také klienti mohou zažádat o vystavení nového průkazu pojištěnce v případě jeho ztráty nebo poškození, stačí pouze potvrdit doručovací adresu, kterou pojišťovna u klienta eviduje, případně zadat jinou adresu, kam má být nový průkaz zaslán. Stejně tak lze nahlásit změnu kategorie pojištěnce, což je potřeba učinit do 8 dnů. To se týká také klientů, kteří se stávají státními pojištěnci například z důvodu odchodu do důchodu nebo na mateřskou dovolenou. Maminka pojištěná u VZP může navíc prostřednictvím mobilní aplikace přihlásit novorozence do systému veřejného zdravotního pojištění z pohodlí domova. Rodný list dítěte vyfotí a obrázek vloží do příslušné kolonky ve formuláři.

Nejenom pro ty pojištěnce, kteří si sami platí zálohy na pojistném, je vhodné, aby měli uvedeno u svého jména číslo bankovního účtu. Pojišťovna tuto informaci uvítá u všech svých klientů. V případě překročení limitu doplatků na léky a potraviny pro zvláštní lékařské účely totiž tuto částku automaticky svým klientům posílá. Pokud mají uvedeno bankovní spojení, peníze jim jsou na zadaný účet připsány bez jakékoliv nutné součinnosti klienta. V opačném případě si musí pro ně dojít na poštu s poštovní poukázkou.

VZP se dlouhodobě zaměřuje na rozvoj elektronických komunikačních kanálů, které našim partnerům usnadní vyřizování potřebných záležitostí. Zaměstnavatelé, lékaři nebo účetní mohou pro styk s pojišťovnou využívat VZP Point, pro klienty nebo drobné podnikatele je vytvořena aplikace Moje VZP. Tu aktuálně využívá už víc než 900 tisíc pojištěnců. 

Viktorie Plívová
tisková mluvčí