Aplikace Moje VZP: Třetina klientů už má pobočku v kapse
7. 8. 2025 | Tiskové zprávy
Téměř 2,4 milionu klientů Všeobecné zdravotní pojišťovny aktivně využívá mobilní aplikaci Moje VZP. Téměř tři roky jim umožňuje řešit agendu spojenou se zdravotním pojištěním pohodlně, rychle a bez nutnosti návštěvy pobočky. Vyřídí například příspěvek z fondu prevence, novou kartičku pojištěnce, přihlášení novorozence nebo registraci jako OSVČ k platbě měsíčních záloh na pojistné.
Jednoduchý videonávod pro registraci do aplikace Moje VZP je dostupný na webových stránkách pojišťovny.
„Aplikace Moje VZP se skvěle osvědčuje. Mezi nejvíce využívané funkcionality patří kontrola lékaři vykázané zdravotní péče, podání přehledů OSVČ a podání žádostí o příspěvky z fondu prevence. Těch prostřednictvím aplikace přijímáme už 90 %,“ říká Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP ČR pro služby klientům. „Nástroje v aplikaci neustále rozšiřujeme, díky úpravám v poslední době už si zde klient může například požádat o nový průkaz v případě jeho ztráty, studentům aplikace umožňuje nahlásit pokračující studium, aby za ně i nadále hradil zdravotní pojištění stát,“ vypočítává Ivan Duškov.
Novinky v aplikaci Moje VZP v roce 2025:
- Zobrazení průkazu pojištěnce a možnost požádat o nový průkaz v případě ztráty
- Aktualizace kontaktních údajů pojištěnce
- Přístup pro Ukrajince (žadatelé o mezinárodní ochranu)
- Podání žádosti o příspěvek z fondu prevence a zrychlení vyřízení žádosti – zobrazení již čerpaných příspěvků, zjednodušení procesu v případě nekompletní žádosti a automatizace procesu
Nejoblíbenější funkcionality Moje VZP:
- Podání žádosti o příspěvek z fondu prevence (včetně nahrání platebního dokladu)
- Okamžitý přehled o čerpané a uhrazené péči
- Podání přehledu OSVČ (s předvyplněnými údaji, možností doplatku nebo žádosti o přeplatek)
- Zobrazení průkazu pojištěnce
- Nahlášení změny kontaktních údajů (kontaktní adresa, telefon, e-mail a bankovní účet)
- Změny v evidenci platby pojistného (např. přechod na studium, registrace OSVČ apod.)
- Žádost o bezdlužnost
Struktura požadavků v první polovině roku 2025
Za první letošní pololetí klienti VZP ČR nejvíce využívají v aplikaci Moje VZP přístup k přehledu vykázané péče, přehledu pojištění a podávání žádostí o příspěvky. Tyto tři oblasti tvoří většinu všech digitálně řešených požadavků a jejich objem rostl s vrcholem v červnu. Stabilní zájem je také o evidenci zástupce dítěte, přehled OSVČ, průkazy pojištěnce a registraci státního pojištěnce.
Statistiky |
Počet |
---|---|
Uživatelé Moje VZP |
2 388 083 |
Podíl žádostí o příspěvek přes Moje VZP |
90 % |
Podaný přehled OSVČ za rok 2024 přes eVZP |
90 302 |
Vstup do aplikace Moje VZP
Klienti se mohou registrovat do aplikace Moje VZP pohodlně online například prostřednictvím bankovní identity (Bank iD) nebo identity občana. Po výběru preferované možnosti se stačí přihlásit do aplikace a řídit se pokyny k dokončení registračního procesu. Celý postup je intuitivní a trvá jen několik minut. Ověření a zpřístupnění účtu proběhne okamžitě.
Pro vstup do aplikace Moje VZP lze využít registrační formulář. K registraci je nutné mít k dispozici průkaz pojištěnce, e-mailovou adresu a mobilní telefon. Po vyplnění formuláře obdrží klient doporučenou poštou přibližně do 14 dnů na uvedenou kontaktní adresu aktivační klíč, který slouží k ověření jeho totožnosti. Registraci dokončí a účet aktivuje po přihlášení do Moje VZP vložením aktivačního klíče do příslušného pole a tím získá přístup ke svému účtu v aplikaci.
Při registraci na kterékoliv pobočce VZP obdrží klient aktivační klíč od pracovníků VZP, vloží jej do aktivační aplikace a ověří své přístupové údaje zadané při registraci na klientském pracovišti. Následně kliknutím na tlačítko "Dokončit žádost" svůj účet aktivuje. Jakmile je tento krok splněn, může aplikaci Moje VZP začít kdykoli používat.
VZP ČR na přihlášení do aplikace Moje VZP připravila i videoporadnu.
Viktorie Plívová
tisková mluvčí