Ing. Zuzana Dvořáková

ředitelka Odboru služeb klientům pro Regionální pobočku Ústí nad Labem

V pojišťovně pracuji od jejího vzniku. Díky tomu, že jsem začala od píky a prošla postupně řadou pozic, jsem i přes takto dlouhou dobu nikdy nezažila pocit stereotypu, fádnosti nebo rutiny.

V pojišťovně pracuji od jejího vzniku. Díky tomu, že jsem začala od píky a prošla postupně řadou pozic, jsem i přes takto dlouhou dobu nikdy nezažila pocit stereotypu, fádnosti nebo rutiny. Můj první šéf na mě vsadil, když jsem dostala za úkol vybudovat a řídit útvar výběru pojistného na pobočce v České Lípě. To znamenalo sestavit tým spolupracovníků a nastavit procesy tak, aby vše fungovalo. Dodnes z této zkušenosti těžím a snadno si udělám obrázek o skutečné obtížnosti toho, co mí kolegové a podřízení dělají.

Když bylo v roce 1999 vypsáno výběrové řízení na ředitele českolipské pobočky VZP, rozhodla jsem se přihlásit. Konkurzem jsem prošla a ve 37 letech se stala ředitelkou okresní pobočky. Další zlom nastal se vznikem krajů, kdy jsem se stala ředitelkou odboru služeb klientům krajské pobočky pro Liberecký kraj. Ve své práci mám štěstí na lidi kolem sebe, ale nezbytná je i odvahu zariskovat a proaktivita. Baví mě práce s lidmi obecně, ale vyloženě ožívám, když je na obzoru nějaká rozumná změna, na které se můžu podílet a svůj tým změnou provázet.

S rodinou odpočívám od práce, v práci odpočívám od rodiny. Podařilo se mi tyto dva světy oddělit, i když to neznamená, že mi práce neukrajuje soukromí. Ukrajuje, ale je to má svobodná vůle, takže vnitřně jsem s tím ztotožněná.