Projektu VZPoura úrazům se zúčastnilo 57 tisíc dětí z 820 škol. Za pár dní startuje 4. sezóna

 22. 8. 2018 | Prevence, Tiskové zprávy

Už za pár dní, se začátkem školního roku, vstoupí do své čtvrté sezóny preventivní projekt VZPoura úrazům. Osm hendikepovaných zaměstnanců VZP, kteří sami žijí s trvalými následky po vážném zranění, při něm navštěvuje školy a školky a varuje děti před riziky nejrůznějších nehod. Doposud navštívili 820 školních zařízení a besedy s nimi absolvovalo přes 57 tisíc dětí.

Léčení dětských úrazů si každoročně jen u klientů VZP vyžádá zhruba 550 milionů korun. Případů, kdy děti a mladí lidé ve věku do 18 let utrpí nejrůznější zranění, eviduje největší tuzemská zdravotní pojišťovna každý rok kolem 210 tisíc.

Přestože hlavní sezónu mají ambasadoři VZPoury úrazům během školního roku, nezaháleli ani o prázdninách. V uplynulých týdnech navštívili 21 dětských táborů. Právě venkovní prostory jsou ideální k tomu, aby si děti mohly vyzkoušet, jak složitý je třeba pohyb na invalidním vozíku a další podobné aktivity.

To, že na rizika upozorňují lidé, kteří na některé z nich sami doplatili, má nemalý vliv na to, jak vážně děti varování berou. Ambasadoři také s přibývajícím počtem absolvovaných besed získávají stále více zkušeností – vědí, co na děti nejvíce působí, a dokážou své přednášky přizpůsobit věkově odlišným skupinám.

VZPoura úrazům v číslech

  • 3 roky fungování už má za sebou projekt zaměřený na prevenci dětských zranění.
  • 8 hendikepovaných ambasadorů varuje děti před riziky úrazů.
  • 820 škol a školek již využilo nabídku a pozvalo k sobě ambasadory projektu.
  • Více než 57 000 dětí ambasadoři poučili, jak omezit nebezpečí zranění.
  • Zhruba 210 tisíc úrazů zaznamená VZP ročně u svých dětských klientů.
  • Přibližně 550 milionů korun vydá VZP ročně za jejich léčbu.

Zatímco doposud se projekt zaměřoval téměř výhradně na školy a školky, v nové sezóně by se mohl rozšířit například i do kulturních center či domů dětí a mládeže. Zájemci si mohou návštěvu ambasadorů zajistit přes on-line rezervační formulář. Projekt má také nejen vlastní internetové stránky, ale i instagramový profil @vzpoura_urazum. Děti a studenti tak mohou sdílet, komentovat a lajkovat fotky a videa přímo ze setkání s ambasadory.

Mgr. Oldřich Tichý
vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí