Jak u nás probíhá pohovor a na co se připravit?

Jaké jsou tipy a triky pro uchazeče, který se chce připravit na pohovor?

Určitě u nás zaboduje ten, kdo se dobře připraví. Není to tak těžké, jak si někteří myslí. Stačí vyhledat si pár základních informací na internetu. Když se hlásíte do zdravotní pojišťovny, je dobré vědět, co je zdravotní pojištění a k čemu vlastně slouží. Člověk hledající nové zaměstnání by měl vědět, čím se společnost, do které se hlásí, zabývá. Když chce někdo prodávat luxusní auta, také se ujistí, že se nehlásí do prodejny maso – uzeniny.

Na jakou nejzáludnější otázku se na pohovoru ptáme?

Zaskočit uchazeče záludnou otázkou je podle nás kontraproduktivní.

Nám jde o to, navodit příjemnou atmosféru, aby se uchazeč otevřel a odpovídal upřímně na naše otázky. Jen tak zjistíme, zda se na inzerovanou pozici opravdu hodí. Na druhou stranu musíme přiznat, že existují pozice, u kterých je potřeba vyzkoušet pohotovost kandidáta. Pak jsou netradiční otázky na místě. Stačí se podívat, s jakými dotazy se setkávají naši zaměstnanci na přepážkách našich klientských pracovišť nebo v call centru. Tam je nesmí nic zaskočit. Posuďte sami – i s takovými dotazy se naši pracovníci setkávají:

  • „Co mám dělat, když lékař chce, abych mu přinesl průkaz pojištěnce, ale vy říkáte, že je nepřenosný?“
  • „Proplatí VZP nákup značkové teplákové soupravy, kterou bude klientka používat při kojení?“
  • „Poskytuje VZP příspěvek na nákup Venušiných kuliček?“
  • „Půjčuje VZP peníze na ošetření zubů a na jaký úrok?“

Jakou vlastnost by měl mít každý kandidát, kterého hledáme?

To je dobrá otázka. Nabídka pozic u nás je ale velmi pestrá. Hledáme lékaře, právníky, specialisty na různou zdravotnickou problematiku, zaměstnance pro front office, navíc teď vyvíjíme vlastní informační systém, takže aktuálně obsazujeme spoustu pozic v IT. Ptáte se, jakou vlastnost by měl mít úplně každý kandidát? Měl by být tzv. proklientsky zaměřený a nezáleží na tom, jestli bude pracovat s externím nebo interním klientem. Cílem je, aby byl každý obsloužený klient maximálně spokojený.

Jak u nás probíhá přijímací řízení?

Výběr každého nového zaměstnance je pro nás velmi důležitý. Přesto se snažíme, aby výběrové řízení netrvalo věčnost.  Většina výběrových řízení má pouze jedno, maximálně dvě kola. Uvědomujeme si, že pro uchazeče je to vždycky proces do jisté míry stresující. Proto usilujeme o to, abychom celý tento proces uchazečům pokud možno zpříjemnili. Počínaje srozumitelně psanými inzeráty a komunikací bez zbytečných prodlev. Navíc u nás vždycky víte,  komu životopis posíláte. U každé inzerce najdete jméno a fotografii personalisty, který má volnou pozici na starost.  Je přece mnohem příjemnější vědět, komu svůj životopis posílám, kdo se mnou bude v příštích dnech komunikovat a s kým možná usednu u jednoho stolu při pohovoru.

Máš nějaký zajímavý zážitek nebo vtipnou zkušenost z výběrového řízení?

Už delší dobu je možné pozorovat, že situace na trhu práce se změnila. Uchazeči mají vyšší nároky a mezi zaměstnavateli si opravdu mohou vybírat. Často se rozhodují mezi více zaměstnavateli a podobně atraktivními nabídkami. Nedávno jsme zvali zájemkyni o administrativní práci u nás na pohovor. Trochu nás zaskočilo, když naše pozvání odmítla proto, že jsme jí nemohli zaplatit cestu vlakem a oběd, což považovala za samozřejmost. Jindy zase projevila o práci u nás zájem paní, která však nechtěla poslat svůj životopis, což odůvodnila tím, že jsou pro ni údaje v životopisu příliš osobní a nemá potřebu sdělovat všem potenciálním zaměstnavatelům to, co potřebují vědět.  Občas se setkáme s opravdu kuriózními uchazeči. Na každého dalšího se ale upřímně těšíme.