Zlato pro VZP! Podle klientů a pacientů je nejlepší ze všech pojišťoven

 25. 11. 2015 | 

Podle klientů zdravotních pojišťoven a pacientských organizací je nejlepší zdravotní pojišťovnou v Česku VZP. Výsledky prvního ročníku soutěže o nejlepší zdravotní pojišťovnu vyhlásili v pondělí její organizátoři na konferenci Efektivní nemocnice. Hlavními pořadateli celé akce byly společnosti HealthCare Institute a CompuGroup Medical.

Podrobné výsledky obdrží managementy zdravotních pojišťoven a sněmovní zdravotní výbor.

Hodnocení ze strany klientů a pacientských organizací, v němž VZP zvítězila, bylo třetí etapou soutěže. V předchozích dvou hodnotili praktičtí a ambulantní lékaři (v této kategorii obsadila VZP druhé místo) a ředitelé nemocnic (VZP získala bronzovou medaili).

Celkovým vítězem soutěže byla po zohlednění všech tří kategorií vyhlášena Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra. VZP skončila jen těsně druhá.

„Ukazuje se, že vstřícný přístup jak ke klientům, tak k lékařům, zdravotnickým zařízením, ale také k pacientským organizacím, přináší výsledky. Zatímco ještě před pár lety byla VZP vnímána jako nedobytný hrad a její zaměstnanci jako byrokraté jednající z pozice moci, výsledky ankety ukázaly, že se nejsilnější česká zdravotní pojišťovna  změnila v moderní společnost a je skutečným pilířem zdravotního systému. Velmi si toho vážíme a samozřejmě chceme ve změnách k lepšímu pokračovat,“ uvedl ředitel VZP Zdeněk Kabátek.

Daniel Vavřina z pořádající společnosti HealthCare Institute doplnil, že zkvalitňování klientského servisu, zvyšování úrovně znalostí pracovníků pojišťoven i přístup úředníků se budou hodnotit i v dalších ročnících. Sledovat se bude také výběr pojistného, způsob vymáhání pohledávek a preventivní programy.

V plánu je i test znalostí pracovníků zdravotních pojišťoven v běžných životních situacích, které musejí řešit občané i zaměstnavatelé. První ročník totiž ukázal, že na některé otázky přišlo od sedmi pojišťoven pět různých odpovědí. Pojištěnci se tak kvůli nepřesným informacím mohou dostat do potíží, když například vycestují do ciziny za prací či studiem a nemají správné informace ohledně placení pojistného.