V únoru rozešle VZP půl milionu průkazů, tím skončí jejich hromadná výměna

 10. 2. 2015 | Tiskové zprávy

Půl milionu nových průkazů dostanou v únoru do schránek klienti Všeobecné zdravotní pojišťovny. Tím skončí hromadná výměna, která začala loni v červnu a při níž pojišťovna vyměnila modrou plastovou kartičku více než 4 milionům lidí. I při takovém množství se zatím daří udržet podíl reklamovaných zásilek na 0,003 promile.

VZP svým klientům průkazy mění, protože jim končila pětiletá doba platnosti. Nově rozesílané už budou platit deset let. Náklady spojené s nyní končící hromadnou výměnou (výroba, distribuce atd.) činí zhruba 60 milionů korun. Jde ale jen o dvě třetiny všech pojištěnců VZP – postupné prodloužení platnosti průkazů u všech šesti milionů klientů tak bude pro pojišťovnu znamenat úsporu přes 90 milionů korun.

Klienti dostávají nové průkazy poštou do schránek. Nemusí pro ně chodit ani na poštu, ani na pobočku. V průvodním dopisu najdou všechny potřebné informace vysvětlující, jak a kde průkaz používat. Samozřejmě je v něm uvedena i možnost vrátit starý průkaz na kterékoli pobočce. To však není povinné, znehodnotit jej mohou sami třeba přestřižením nůžkami.

Nikdo také klienty VZP neobchází a nekontroluje například to, kdy jim průkaz končí – pokud se takoví lidé objevují, jde nejspíš o podvodníky. VZP se s podobnými případy již opakovaně setkala ze strany náborářů konkurenčních pojišťoven, kteří prováděli nekalou přeregistraci.

Problémy, které doručování průkazů doposud provázely, se počítají na jednotky. Jde například o chybné doručení průkazu nebo jeho doručení v natržené obálce. Celkový objem reklamací se nicméně pohybuje kolem 0,003 promile.

Pokud by někomu skončila platnost průkazu (datum je na kartičce vyznačeno) a nedostal nový, udělá nejlépe, když se obrátí na pobočku VZP. Pracovníci pojišťovny zjistí, kde vznikl problém, a pomohou ho odstranit.

Novinkou je u nových průkazů nejen prodloužená platnost, ale i pozměněná vizuální podoba. Ta strana dokladu, kde jsou uvedeny povinné údaje o pojištěncích, musí mít jako Evropský průkaz zdravotního pojištění jednotný vizuální styl. Změna se proto mohla týkat jen rubu, kde se nově objevují například korporátní barvy VZP. Náklady se tím nijak nezvýšily.

Více o tom, k čemu klienty VZP opravňuje průkaz pojištěnce, jak postupovat při jeho ztrátě a řadu dalších užitečných informací najdete zde.

Mgr. Oldřich Tichý
vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí